Preparing for the Olympics
Assistants to identify talented students are the Olympics.
Their main goal: to find, identify, develop. After all, sometimes among the total weight of the guys on - really talented student may not be noticed, because such children are often modest and shy. Participation in the Olympic Games is developing an interest in science and research, there is the popularization of knowledge among students.
In Russian schools have always been, and probably always will be the most popular items, "Russian language" and "mathematics". And if mathematicians are destined to be not all, here to know the Russian language should every citizen of our country. As you know, students to get a high school diploma is necessary to pass the exam. And if the student with a grade of "satisfactory" sufficient minimum number of points, then here "horoshist" and "honors" are trying to know the depth and nuances of their native language and to the exam to obtain the largest possible number of points. Now, in many universities introduced the rating certificates, and winners will have priority for admission.
But to be a winner is not easy. Need training: serious, methodical and systematic. Olympics takes place in several stages:
In preparation for the Olympics usually helps the teacher, but the student himself must prepare yourself. Reading a textbook, of course, does not help, the contest work deeper, more interesting, they are not standard. Good assistants can become encyclopedias and old editions of the book, they often have a lot of necessary and useful information. Try your hand can be turned to the tasks of the competition last year, with the check itself is not difficult - they usually contain the answers, and sometimes the comments.
Participation in competitions in Russian language helps children to deepen their knowledge, to go beyond the school textbook. Scholars, linguistically gifted children who have language skills of intuition and reasoning definitely succeed and will enjoy the performance of difficult but interesting jobs related to the mother tongue.
Из этого следует, что нельзя утверждать о том, что учитель сможет подготовить слушателей полностью по всем пунктам к олимпиаде. Важнее передать его на обучение носителю английского языка или педагогу, имеющему узкую направленность и опыт в подготовке к олимпиадам по английскому языку. Также будущие участники олимпиады по английскому языку должны самостоятельно готовиться, используя все доступные материалы.
Олимпиады по английскому языку – это, прежде всего возможность самореализации детей. Если он проявляет интерес к олимпиадам – поддержите его. Правда, не каждому ребенку это интересно, но когда есть результат – есть стимул знать больше. Детям обязательно нужно побывать в обстановке соперничества, прочувствовать его и сравнить свои достижения с успехами сверстников, познакомиться со сверстниками, у которых такие же интересы.
Участие в них дает возможность при поступлении в учебные заведения получить льготы, хотя показатели данных конкурсов не берутся за основу.
Ребенок сам для себя должен понять, для чего ему нужно участвовать в олимпиадах. Очень важно, чтобы и родители показали все положительные стороны и последствия участия в олимпиадах. Ведь, если раньше начинать принимать участие в них, то к старшим классам ребенок приобретет определенный опыт, и ему проще будет участвовать в олимпиадах по английскому языку, что сильно упростит задачу поступления в престижный ВУЗ.